Гди iuce хрте сне бжий помилуй мя перевод
Навь+Явь+Правь+Славь
Раскокаешь кокошь и попадёшь в макашь
_____________________________________________________
Ты слышал о таком понятии: Малая Сварга?
– Что-то наподобие вспоминается… Малое Сварожье.
– Это – кому как нравится. Главное, что выражает понятие?
– Не припомню.
– Так называлась руссами внутренность мирового яйца. А под его внутренностью понималась вселенная… нет – даже больше. Вообще все, что есть. Все, что доступно хотя бы в принципе нашему восприятию. Все, что воспринимается обычным состоянием сознания как все то, что есть. Ты чувствуешь, в чем особенность?
_________________
– Да. В культурах более поздних приняты понятия мир, космос, вселенная. А выражение древнего русского ведизма подчеркивает, что «все» это есть еще далеко не Все. Лишь внутреннее мирового яйца, лишь Малая Сварга. То есть предполагалось еще и существованье Сварги Великой?
_________________
– Именно. Великая Сварга есть находящееся вне мирового яйца. Причем внутри мирового яйца, как учит русский ведизм, постоянно борются два противоположных начала, а вне его этой борьбы нет.
– Белобог и Чернобог?
– Да.
– А что они есть такое? Добро и зло? (Логос и Сатанос?)(Логос и Дьяволос?)
– Это лишь один из их смыслов. Они – противоположности: свет и тьма, день и ночь, «я» и мир… Ведизм же русский далее учит: Сварог Небесный – Всевышний Бог – обитает в Сварге Великой. А в Малой Сварге, внутри мирового яйца – Его Сын, Сварожич… Ты чувствуешь, о чем тут?
________________
– Да. После твоего Слова – чувствую… Тихон, а может быть не случайно подобны по звучанию слова «сон» и «сын»?
– Конечно же, не случайно. Старинным стилем, без огласовки, под титлами, эти слова пишутся одинаково «снъ». Строка Иисусовой молитвы записывается так: ГДИ ИИСЕ ХРТЕ,
СНЕ БЖИЙ,
ПОМИЛУЙ МЯ
– Так вот оно, о чем сказано – «Отец Мой больше Меня, но Я и Отец – одно»!
_______________
– Я рад, что ты это понял. Он говорил и еще: «Я есмь Путь… никто не приходит к Отцу иначе, как только через Меня» (от Иоанна, 14:6). «Сын есть Свет; суд же состоит в том, что Свет пришел в мир» (От Иоанна, 3:19). Сын есть просветление этого мира, этого Сна. Как бы осознанное сновидение: сознание спит, но знает, что это оно спит и видится ему сон. А если сновидение делается осознанным, то это путь к пробуждению. Кто осознал, что он спит, тот волен по желанию своему проснуться.
______________
– Но, все-таки… как же ВСЕ ЭТО – сон, если мои все чувства человеческие говорят мне, что это явь?!
– Да потому, что это явь – человеческая. Явь человеческая и есть Сон Божий. «Свет человеков есть тьма». Приход же Сына подобен осознанию спящим: ВСЕ ЭТО – сон. Как сказано о Нем: «И свет во тьме светит, и тьма не объяла его» (от Иоанна, 1:5).
_________________
Чему подобно нисхождение Спаса в мир?
Оно подобно тому, как если бы во сне пребывающий, продолжая спать, вдруг осознал себя спящим.
Питается всякий сон желанием спать. Предел же сего желания – сон без всякого сновидения.
_________________
Однако без всякого сновидения угасают желания. Угасает воля. И в том числе – воля спать.
Поэтому ведь даже и камень жив. И ничего нет мертвого под луной. Ни даже малой песчинки.
Ибо во всяком сне теплится желание пробудиться.
Его предел – пробуждение.
Воля пробудиться и воля спать сплетаются меж собой.
И это переплетенье воль порождает сонное виденье.
То дух тоскует по осознанию полноты Себя, Духа.
Но, будучи во сне, он всего лишь дух и не знает всего Себя.
И потому не решается выйти за рамки сна.
А вместо того все перебирает, одно за другим, Двенадцать основных сновидений.
________________
Но бодрствование и сон духа сменяют одно другое, для Духа же все – сейчас.
И порождает Первое Разделение многие разделения.
Как ствол порождает ветви. Как разделение зеркала на две части рождает умножение отражений.
Приходит множественность.
А с нею пришла и смерть.
Как то, что разделяет одно и его иное. И как одно, которое разделяет многих. Поддерживая тем самым соблазн считать, что будто б они и вправду таковы есть.
Живущие знают сон и узнают смерть.
Умершие узнают смерть как смерть сна.
Умершие до прихода смерти не узрят смерти.
Итак, что есть бодрствование и что есть сон Духа?
Вот бодрствование Его. Дух осознает Себя Духом.
Источник
Николай Чеславович Зайончковский (Нахимов)
Во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй нас. Ами́нь.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся́ исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй. (Трижды). Сла́ва, и ны́не.
О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Тропари, глас 6
Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас; вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим: поми́луй нас. | Помилуй нас, Господи, помилуй нас! Не находя себе никакого оправдания, мы, грешные, приносим Тебе, как Владыке, эту молитву: помилуй нас! |
Слава: Го́споди, поми́луй нас, на Тя бо упова́хом; не прогне́вайся на ны зело́, ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших, но при́зри и ны́не я́ко благоутро́бен33, и изба́ви ны от враг на́ших; Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, вси дела́ руку́ Твое́ю, и и́мя Твое́ призыва́ем. | Господи! помилуй нас, ибо мы на Тебя полагаемся. Не прогневайся на нас сильно и не вспомни беззаконий наших: но склони на нас взор Твой и ныне, так как Ты милосерд, и избавь нас от врагов наших: ведь Ты – Бог наш и мы – Твои люди, все – творения рук Твоих и имя Твое призываем. |
И ныне: Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго. | Открой нам, благословенная Богородица, двери к милосердию Божию, чтобы мы, на Тебя надеющиеся, не погибли, но избавились бы через Тебя от бед: ведь Ты – спасение рода христианского. |
Го́споди, поми́луй. (12)
Молитва первая, св. Макария Великого
Бо́же ве́чный и Царю́ вся́каго созда́ния, сподо́бивый мя да́же в час сей доспе́ти, прости́ ми грехи́, я́же сотвори́х в сей день де́лом, сло́вом и помышле́нием, и очи́сти, Го́споди, смире́нную мою́ ду́шу от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха. И даждь ми, Го́споди, в нощи́ сей сон прейти́ в ми́ре, да воста́в от смире́ннаго моего34 ло́жа, благоугожду́ пресвято́му и́мени Твоему́, во вся дни живота́ моего́, и поперу́ борю́щия мя враги́ плотски́я и безпло́тныя. И изба́ви мя, Го́споди, от помышле́ний су́етных, оскверня́ющих мя, и по́хотей лука́вых. Я́ко Твое́ есть ца́рство, и си́ла и сла́ва, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь. | Боже вечный и Царь всего созданного, сподобивший меня дожить до этого часа, прости мне грехи, которые я совершил в этот день делом, словом и помыслом; и очисти, Господи, смиренную мою душу от всякой нечистоты плотской и духовной. И дай мне, Господи, эту ночь проспать спокойно, чтобы, встав с моего низменного ложа, я во все дни жизни моей делал угодное пресвятому имени Твоему и побеждал нападающих на меня врагов – плотских и бесплотных. И избавь меня, Господи, от оскверняющих меня суетных мыслей и дурных желаний. Ибо Твое есть Царство и сила и слава ныне, всегда и в веки вечные. Аминь. |
Молитва вторая, св. Антиоха
Вседержи́телю, Сло́во О́тчее, Сам соверше́н сый, Иису́се Христе́, мно́гаго ра́ди милосе́рдия Твоего́ никогда́же отлуча́йся мене́, раба́ Твоего́, но всегда́ во мне почива́й. Иису́се, до́брый Па́стырю Твои́х ове́ц, не преда́ждь мене́ крамоле́ змии́не, и жела́нию сатанину́ не оста́ви мене́, я́ко се́мя тли во мне есть. Ты у́бо, Го́споди Бо́же покланя́емый, Царю́ Святы́й, Иису́се Христе́, спя́ща мя сохрани́ немерца́ющим све́том, Ду́хом Твои́м Святы́м, И́мже освяти́л еси́ Твоя́ ученики́. Даждь, Го́споди, и мне, недосто́йному рабу́ Твоему́, спасе́ние Твое́ на ло́жи мое́м: просвети́ ум мой све́том ра́зума свята́го Ева́нгелия Твоего́, ду́шу любо́вию Креста́ Твоего́, се́рдце чистото́ю словесе́ Твоего́, те́ло мое́ Твое́ю стра́стию безстра́стною35: мысль мою́ Твои́м смире́нием сохрани́: и воздви́гни мя во вре́мя подо́бно на Твое́ славосло́вие. Я́ко препросла́влен еси́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и с Пресвяты́м Ду́хом во ве́ки. Ами́нь. | Вседержитель, Слово Отчее, Иисусе Христе! будучи Сам совершен, по великому милосердию Твоему, никогда не покидай меня, раба Твоего, но всегда пребывай во мне. Иисусе, добрый Пастырь овец Твоих, не предай меня крамольному змею и не оставь меня на волю сатаны, ибо во мне есть семя погибели. Ты, Господи Боже, Которому покланяются, Царь Святой, Иисусе Христе, сохрани меня во время сна немеркнущим Светом, Святым Твоим Духом, Которым Ты освятил учеников Твоих. Дай. Господи, и мне, недостойному рабу Твоему, спасение Твое на ложе моем: просвети ум мой светом уразумения святого Евангелия Твоего, душу любовью ко кресту Твоему, сердце чистотою слова Твоего, тело Мое Твоим страданием, чуждым страсти, мысль мою сохрани Твоим смирением. И подними меня в надлежащее время на прославление Тебя. Ибо Ты в высшей степени прославлен вместе с не имеющим начала Отцом Твоим и Пресвятым Духом во веки. Аминь. |
Молитва третья, Святому Духу, преп. Ефрема Сирина
Го́споди, Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, умилосе́рдися и поми́луй мя гре́шнаго раба́ Твоего́, и отпусти́ ми недосто́йному, и прости́ вся, ели́ка Ти согреши́х днесь я́ко челове́к, па́че же (и более того) и не я́ко челове́к, но и горе́е (хуже) скота́, во́льныя моя́ грехи́ и нево́льныя, ве́домыя и неве́домыя: я́же от ю́ности и от нау́ки злы (от злого коварства), и я́же суть от на́гльства (вспыльчивости) и уны́ния (беспечности). А́ще же и́менем Твои́м кля́хся, или́ поху́лих е́ в помышле́нии мое́м; или́ кого́ укори́х; или́ оклевета́х кого́ гне́вом мои́м, или́ опеча́лих, или́ о чем прогне́вахся; или́ солга́х, или́ безго́дно (безвременно) спах: или́ нищ прии́де ко мне, и презре́х его: или́ бра́та моего́ опеча́лих: или́ сва́дих (возбуждал ссоры), или́ кого́ осуди́х: или́ развелича́хся, или́ разгорде́хся, или́ разгне́вахся: или́ стоя́щу ми на моли́тве, ум мой о лука́вствии ми́ра сего́ подви́жеся (ум мой стремился к лукавым мирским помыслам): или́ развраще́ние помы́слих (имел хитрые мысли): или́ объядо́хся, или́ опи́хся: или́ без ума́ смея́хся: или́ лука́вое (злое) помы́слих: или́ добро́ту чужду́ю ви́дев, и тою́ уя́звен бых се́рдцем: или неподо́бная (непристойное) глаго́лах: или греху́ бра́та моего́ посмея́хся, моя́ же (тогда как мои) суть безчи́сленная согреше́ния: или́ о моли́тве не ради́х: или́ и́но что соде́ях лука́вое, не по́мню: та бо вся и бо́льша сих соде́ях. Поми́луй мя, Тво́рче мой Влады́ко, уны́лаго и недосто́йнаго раба́ Твоего́: и оста́ви ми, и отпусти́, и прости́ мя, я́ко Благ и Человеколю́бец: да с ми́ром ля́гу, усну́ и почи́ю, блу́дный, гре́шный и окая́нный (несчастный) аз: и поклоню́ся, и воспою́, и просла́влю пречестно́е и́мя Твое́, со Отце́м, и Единоро́дным Его́ Сы́ном, ны́не и при́сно и во ве́ки. Ами́нь.
Молитва четвертая
Го́споди Бо́же наш, е́же согреши́х во дни сем сло́вом, де́лом и помышле́нием, я́ко Благ и Человеколю́бец прости́ ми. Ми́рен сон и безмяте́жен да́руй ми, А́нгела Твоего́ храни́теля посли́, покрыва́юща и соблюда́юща мя от вся́каго зла, я́ко Ты еси́ храни́тель душа́м и телесе́м на́шим, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва пятая, св. Иоанна Златоустого,
по числу часов дня и ночи.
Господи, не лиши́ мене́ небе́сных Твои́х благ. Го́споди, изба́ви мя ве́чных мук. Го́споди, умо́м ли или́ помышле́нием, сло́вом или́ де́лом согреши́х, прости́ мя. Го́споди, изба́ви мя вся́каго неве́дения и забве́ния, и малоду́шия, и окамене́ннаго нечу́вствия. Го́споди, изба́ви мя от вся́каго искуше́ния. Го́споди, просвети́ мое́ се́рдце, е́же помрачи́ лука́вое похоте́ние. Го́споди, аз я́ко челове́к согреши́х, Ты же я́ко Бог щедр, поми́луй мя, ви́дя не́мощь души́ моея́. Го́споди, посли́ благода́ть Твою́ в по́мощь мне, да просла́влю и́мя Твое́ свято́е. Го́споди Иису́се Христе́, напиши́ мя раба́ Твоего́ в кни́зе живо́тней и да́руй ми коне́ц благи́й. Го́споди, Бо́же мой, а́ще и ничто́же бла́го сотвори́х пред Тобо́ю, но даждь ми по благода́ти Твое́й положи́ти нача́ло благо́е. Го́споди, окропи́ в се́рдце мое́м ро́су благода́ти Твоея́. Го́споди небесе́ и земли́, помяни́ мя гре́шнаго раба́ Твоего́, сту́днаго и нечи́стаго, во Ца́рствии Твое́м. Ами́нь.
Го́споди, в покая́нии приими́ мя. Го́споди, не оста́ви мене́. Го́споди, не введи́ мене́ в напа́сть. Го́споди, даждь ми мысль бла́гу. Го́споди, даждь ми сле́зы и па́мять сме́ртную, и умиле́ние. Го́споди, даждь ми по́мысл испове́дания грехо́в мои́х. Го́споди, даждь ми смире́ние, целому́дрие и послуша́ние. Го́споди, даждь ми терпе́ние, великоду́шие и кро́тость. Го́споди, всели́ в мя ко́рень благи́х, страх36 Твой в се́рдце мое́. Го́споди, сподо́би мя люби́ти Тя от всея́ души́ моея́ и помышле́ния и твори́ти во всем во́лю Твою́. Го́споди, покры́й мя от челове́к не́которых, и бесо́в, и страсте́й, и от вся́кия ины́я неподо́бныя ве́щи. Го́споди, ве́си, я́ко твори́ши, я́коже Ты во́лиши, да бу́дет во́ля Твоя́ и во мне гре́шнем, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки. Ами́нь.
Молитва Пресвятой Богородице
Блага́го Царя́ блага́я Ма́ти, Пречи́стая и Благослове́нная Богоро́дице Мари́е, ми́лость Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего изле́й на стра́стную мою́ ду́шу и Твои́ми моли́твами наста́ви мя на дея́ния блага́я, да про́чее вре́мя живота́ моего́ без поро́ка прейду́ и Тобо́ю рай да обря́щу, Богоро́дице Де́во, еди́на Чи́стая и Благослове́нная. | Милосердого Царя милосердая Матерь, пречистая и благословенная Богородица Мария! излей на мою страдающую душу милость Сына Твоего, нашего Бога, и направь меня Твоими молитвами на добрые дела, чтобы мне остальное время моей жизни прожить без греха и с Твоею помощью, Богородица Дева, единая чистая и благословенная, найти рай. |
Молитва святому Ангелу Хранителю
А́нгеле Христо́в, храни́телю мой святы́й и покрови́телю души́ и те́ла моего́, вся ми прости́, ели́ка согреши́х во дне́шний день, и от вся́каго лука́вствия проти́внаго ми врага́ изба́ви мя, да ни в ко́емже гресе́ прогне́ваю Бо́га моего́; но моли́ за мя гре́шнаго и недосто́йнаго раба́, я́ко да досто́йна мя пока́жеши бла́гости и ми́лости Всесвяты́я Тро́ицы и Ма́тере Го́спода моего́ Иису́са Христа́ и всех святы́х. Ами́нь. | Ангел Христов, святой мой хранитель и покровитель души и тела моего! Прости мне все, в чем я согрешил в сегодняшний день, и избавь меня от всякой хитрости идущего против меня врага, чтобы мне никаким грехом не прогневать Бога моего. Но молись за меня, грешного и недостойного раба, чтобы представить меня достойным благости и милости Святейшей Троицы и Матери Господа моего Иисуса Христа и всех святых. Аминь. |
Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богоро́дице: но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная. | Тебе, высшей Военачальнице, избавившись от бед, мы, недостойные рабы Твои, Богородица, воспеваем победную и благодарственную песнь. Ты же, как имеющая силу непобедимую, освобождай нас от всяких бед, чтобы мы взывали к Тебе: радуйся, Невеста, в брак не вступившая! |
Пресла́вная Присноде́во, Ма́ти Христа́ Бо́га, принеси́ на́шу моли́тву Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да спасе́т Тобо́ю ду́ши на́ша.
Все упова́ние мое́ на Тя возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.
Просвети́ о́чи мои́, Христе́ Бо́же, да не когда́ усну́ в смерть, да не когда́ рече́т враг мой: укрепи́хся на него́.
Засту́пник души́ моея́ бу́ди, Бо́же, я́ко посреде́ хожду́ сете́й мно́гих; изба́ви мя от них и спаси́ мя, Бла́же, яко Человеколю́бец.
Упова́ние мое́ Оте́ц, прибе́жище мое́ Сын, покро́в мой Дух Святы́й: Тро́ице Свята́я, сла́ва Тебе́.
Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй. (Трижды)
Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х поми́луй и спаси́ нас, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь.
Молитва, произносимая наедине
Осла́би, оста́ви, прости́, Бо́же, прегреше́ния на́ша, во́льная и нево́льная, я́же в сло́ве и в де́ле, я́же в ве́дении и не в ве́дении, я́же во дни и в нощи́, я́же во уме́ и в помышле́нии: вся нам прости́, я́ко Благ и Человеколю́бец. | Ослабь, отпусти, прости, Боже, прегрешения наши, вольные и невольные, совершенные словом и делом, сознательно и бессознательно, днем и ночью, в уме и мысли, – все нам прости, как Милосердый и Человеколюбец. |
Ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, Го́споди Человеколю́бче. Благотворя́щим благосотвори́. Бра́тиям и сро́дником на́шим да́руй я́же ко спасе́нию проше́ния и жизнь ве́чную. В не́мощех су́щия посети́ и исцеле́ние да́руй. И́же на мо́ри упра́ви. Путеше́ствующим спутеше́ствуй. Служа́щим и ми́лующим нас грехо́в оставле́ние да́руй. Запове́давших нам недосто́йным моли́тися о них поми́луй по вели́цей Твое́й ми́лости. Помяни́, Го́споди, пре́жде усо́пших оте́ц и бра́тий на́ших и упоко́й их, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́. Помяни́, Го́споди, бра́тий на́ших плене́нных и изба́ви я́ от вся́каго обстоя́ния. Помяни́, Го́споди, плодонося́щих и доброде́лающих во святы́х Твои́х це́рквах, и даждь им я́же ко спасе́нию проше́ния и жизнь ве́чную. Помяни́, Го́споди, и нас, смире́нных и гре́шных и недосто́йных раб Твои́х, и просвети́ наш ум све́том ра́зума Твоего́, и наста́ви нас на стезю́ за́поведей Твои́х, моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и и всех Твои́х святы́х: я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в. Ами́нь. | Ненавидящих и обижающих нас прости, Господи Человеколюбец! Делающим добро сделай добро. Братьям и родным нашим милостиво исполни их прошения о том, что ведет ко спасению, и даруй жизнь вечную. Немощных посети и даруй им исцеление. Находящихся на море управь. Путешествующим сопутствуй. Служащим нам и нас жалеющим дай оставление грехов. Поручивших нам, недостойным, молиться о них, помилуй по великой Твоей милости. Вспомни, Господи, прежде усопших отцов и братьев наших и упокой их там, где светит свет Лица Твоего. Вспомни, Господи, братьев наших, находящихся в плену, и избавь их от всякого несчастья. Вспомни, Господи, приносящих плоды трудов своих и украшающих святые Твои церкви; дай им по прошениям их, что ведет ко спасению, и жизнь вечную. Вспомни, Господи, и нас, смиренных, грешных и недостойных рабов Твоих, и просвети наш ум светом, происходящим от познавания Тебя, и выведи нас на путь заповедей Твоих, молитвами пречистой Владычицы нашей, Вечнодевы Марии, и всех Твоих святых, так как Ты благословен в веки вечные. Аминь. |
Повседневное исповедание грехов, произносимое наедине вместе с вечерними молитвами или особо.
Испове́даю Тебе́ Го́споду Бо́гу моему́ и Творцу́, во Святе́й Тро́ице Еди́ному, сла́вимому и покланя́емому, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, вся моя́ грехи́, я́же соде́ях во вся дни живота́ моего́, и на вся́кий час, и в настоя́щее вре́мя, де́лом, сло́вом, помышле́нием, зре́нием, слу́хом, обоня́нием, вку́сом, осяза́нием и всеми моими чувствы, душе́вными вку́пе и теле́сными, и́миже Тебе́ Бо́га моего́ и Творца́ прогне́вах, и бли́жняго моего́ онепра́вдовах: о сих жале́я, ви́нна себе́ Тебе́ Бо́гу моему́ представля́ю, и име́ю во́лю ка́ятися: то́чию (только), Го́споди Бо́же мой, помози́ ми, со слеза́ми смире́нно молю́ Тя: преше́дшая же согреше́ния моя́ милосе́рдием Твои́м прости́ ми, и разреши́ от всех сих, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Ложась в постель, знаменуй себя крестом и говори:
Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́, и да бежа́т от лица́ Его́ ненави́дящии Его́. Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут; я́ко та́ет воск от лица́ огня́, та́ко да поги́бнут бе́си от лица́ лю́бящих Бо́га и зна́менующихся кре́стным зна́мением, и в весе́лии глаго́лющих: ра́дуйся, Пречестны́й и Животворя́щий Кре́сте Госпо́день, прогоня́яй бе́сы си́лою на тебе́ пропя́таго Го́спода на́шего Иису́са Христа́, во ад сше́дшаго и попра́вшего си́лу диа́волю, и дарова́вшаго нам тебе́ Крест Свой Честны́й на прогна́ние вся́каго супоста́та. О, Пречестны́й и Животворя́щий Кре́сте Госпо́день! Помога́й ми со Свято́ю Госпоже́ю Де́вою Богоро́дицею и со все́ми святы́ми во ве́ки. Ами́нь. | Да воскреснет Бог, и да рассеются враги Его, и пусть бегут от Лица Его все, ненавидящие Его. Как исчезает дым, так пусть и они исчезнут; как тает воск от огня, так пусть погибнут и бесы при виде любящих Бога и осеняющих себя крестным знамением и с радостью говорящих: «радуйся, многочтимый и животворящий крест Господень, прогоняющий бесов силою распятого на тебе Господа нашего Иисуса Христа, сошедшего в ад и уничтожившего силу диавола и давшего нам тебя, Свой чтимый крест, для прогнания всякаго врага.» О многочтимый и животворящий крест Господень! помогай мне со Святою Госпожею, Девою Богородицею, и со всеми святыми во веки. Аминь. |
Или:
Огради́ мя, Го́споди, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Твоего́ Креста́, и сохрани́ мя от вся́каго зла.
Когда засыпаешь, говори:
В ру́це Твои́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мой, предаю́ дух мой: Ты же мя благослови́, Ты мя поми́луй и живо́т ве́чный да́руй ми. Ами́нь.
* * *
33
благоутробный, εὔσπλαγχνος – благосердный, милосердный.
34
смиренного, ταπεινοῦ – низменного.
35
страстию бесстрастною, πάϑει ἀπαϑεῖ. Полагаю, что πάϑος здесь – страдание (ср. «страсти Христовы»), а ἀπαϑές – бесстрастный, чуждый страсти, кроткий. Ср. мысль: «яко овча на заколение ведеся и яко агнец… безгласен»; а также: «К Тебе утреннюю… до страстей безстрастно приклоньшемуся».
36
корень благих, страх Твой. Страх Божий называется корнем, или основою, добра (благих).
Источник: Молитвы и песнопения православного молитвослова (для мирян), с переводом на русский язык, объяснениями и примечаниями Николая Нахимова. Санкт-Петербург, Синодальная типография, 1912 г.
Вам может быть интересно:
Комментарии для сайта Cackle
Источник